Wybierz swój język

Uzdrowiciel

Mönch PimenKleriker Samuil

Uzdrowiciel zajmuje się badaniem chorób i urazów oraz poznawaniem metod ich leczenia. Jeżeli nauczysz się tego zawodu, przy niewielkim wysiłku będziesz mógł leczyć obrażenia różnego stopnia oraz śpieszyć na pomoc zranionym na polach walki wojownikom. Decydując się na profesję uzdrowiciela, wkraczasz na drogę cnoty, zrozumienia i miłosierdzia. Jak zdobędziesz dość doświadczenia w tym zawodzie, otworzą się dla ciebie wrota Bractwa Czystości, a tym samym dostęp do różnorakich zwojów i specjalnych artefaktów.

Uzdrowiciel jest zawodem dostępnym odtbl-shp level-icon4, po przejściu specjalnej misji odico magmarMnichaPimenaico humanKleryka Samuela, należy im także zapłacić za naukę zawodu m game35. Opis misji znajdziesz Tutaj.

Zwoje leczenia ran można kupić wico magmarsklepie Osobliwości(Osada Mentalia)ico humansklepie "Przy drodze"(Wilcze Pustkowie)

Pamiętaj

Jeśli masz już zawód włamywacza lub kata, lub podjąłeś zadanie dla jednego z tych zawodów,nie będziesz mógł pobrać misji na uzdrowiciela. W takim wypadku należy zrezygnować z zawodu/misji i dopiero będzie można pobrać zadanie na naukę zawodu uzdrowiciela.

Każdy uzdrowiciel początkowo może leczyć jedynie proste obrażenia. Aby dowiedzieć się, jak używać zwoi do leczenia bardziej skomplikowanych urazów, trzeba doskonalić swoje umiejętności.

Uzdrowicielowi, z mistrzostwem na poziomie co najmniej 3ico magmarCzarnoksiężnik Horsungum iico humanCzarnoksiężnik Arnabag sprzedadzą zwoje egzorcyzmu rozpraszające magię niszczycieli za jedyne m game33.

Uwagi:

Jeżeli posiadasz 2 stopień mistrzostwa uzdrawiania możesz dołączyć do Bractwa Czystości.

Kiedy zdobędziesz kolejny poziom uzdrowiciela, otrzymasz 30 pkt. reputacji Bractwa Czystości.

Rozwijanie zawodu do 9 stopnia mistrzostwa nie jest ograniczone przez poziom.

Nie można używać zwojów, jeśli nie masz wystarczająco dużo mistrzostwa dla nich.

Każde wykorzystanie zwoju i wyleczenie urazu, zwiększy doświadczenie uzdrawiania o ilość pkt równych mistrzostwu potrzebnemu do użycia tego zwoju.

Każdy zwój leczy określony czas kontuzji, w celu wyleczenia długotrwałych ran, należy użyć kilku zwoi.

Gdy wymagane mistzrostwo nie zwiększa się automatycznie, należy zwrócić się doico magmarMnicha Pimenaico humanKleryka Samuela o pomoc.

Można leczyć tylko członków swojej rasy.

Nie można leczyć samego siebie.

Można leczyć jedynie żywych.

Po rezygnacji z zawodu stracisz wszystkie umiejętności uzdrawiania.

Im wyższe mistrzostwo tym mniej czasu zajmuje leczenie. Z czasem będziesz mógł leczyć coraz cięższe obrażenia przy coraz mniejszym nakładzie sił.

Aby uzyskać najlepszą efektywność w rozwijaniu uzdrowiciela, musisz:

Jak najwiecej przebywać w najbardziej uczęszczanych miejscach (zazwyczaj na głównym placu swojego kontynentu). Najwięcej rannych szuka pomocy własnie tam tuż po wskrzeszeniu.

Pozwalaj innym dodawać Cię do listy znajomych, ułatwisz im poszukiwania "lekarza" i sobie rozwój zawodu.

Ustaw flood na czacie handlowym (za pomocą pluginu "Automatyczna odpowiedź" w kliencie gry).

Dodaj siebie do lokalizatora na naszej stronie. Aby dodać swój lokalizator, trzeba wpisać się na Forum Gry w specjalnym temacie "Lokalizatory MentorWiki".

Poinformuj swoich znajomych i klanowiczów o uzyskaniu zawodu uzdrowiciela, jak również o chęci rozwoju poziomu umiejętności.

Użyj kombinacji różnych zwojów by efekt wyleczenia uzyskać mniejszym kosztem. W ten sposób można zdobyć sławę jako uzdrowiciel. Na przykład, ranę ciężaru -5 czas trwania 11 godzin, możesz wyleczyć jednym zwojem 6 stopnia.

Opisz cennik leczenia w swoim profilu, ponieważ wielu z graczy je sprawdza przed leczeniem.

Zawód uzdrowiciela przynosi całkiem dobre dochody przy dostatecznie rozwiniętym mistrzostwie. Jest to stabilny i dość dobry sposób zarobków. Zysk netto zależy jednak od czasu na grę i liczby stałych klientów.

Obecne umiejętności i doświadczenie uzdrawiania można zobaczyć otwierając z menu "Profesje" (przycisk jest po prawej stronie) i zakładkę "uzdrowiciel".

 

Obecność urazu u postaci można znaleźć na liście graczy w lokacji. Obok nicku rannej postaci pojawi się znaczekff injury. Po najechaniu na niego kursorem pojawi się informacja o czasie i rodzaju urazu.


Obrażenia niemagiczne

Wymagania :tbl-shp level-icon4, Uzdrowiciel 1-8 stopnia.

ciężar

1

2

3

4

5

6

7

8

 

zwój leczenia ran

czas leczenia

2 godz

4 godz

6 godz

8 godz

10 godz

12 godz

14 godz

16 godz

Każde wykorzystanie zwoju i wyleczenie urazu, zwiększy doświadczenie uzdrawiania o ilość pkt równych mistrzostwu potrzebnemu do użycia tego zwoju. Przykład: Za każde użycie zwoju pierwszego poziomu otrzymuje się 1 pkt. doświadczenia, drugiego poziomu – 2 pkt. doświadczenia, trzeciego poziomu – 3 pkt, itd.
Rozwijanie umiejętności uzdrowiciela od pierwszego do drugiego stopnia wymaga dużo czasu, cierpliwości, nerwów i mozolnego leczenia ran ciężaru -1 aż zdobędziesz 1000 pkt. (1 zwój leczenia ran -1=1 pkt, co daje 1000 zwoi =m game330). Chcąc leczyć traumę pierwszego stopnia będziesz mieć wielu konkurentów. Musisz prędko reagować, aby uzdrawiać rany szybciej niż konkurenci.
W obliczu problemu z początkowym rozwojem umiejętności z pierwszego do drugiego stopnia, Twórcy Gry wprowadzili specjalną misję uico magmarMnicha Pimenaico humanKleryka Samuela, w której należy oddać zlecającemu zadanie 1500 zwoi leczenia ran -1 (wydatekm game345 jednak efekt jest natychmiastowy).

Spis wymaganych pkt. doświadczenia w leczeniu na kolejny poziom mistrzostwa

Doświadczenie

w leczeniu

Poziom

uzdrowiciela

0 1
1000 2
2500 3
4500 4
7000 5
10000 6
13500 7
17500 8
22000 9


Spis wszystkich możliwych urazów stopnia 1-8.

 

Piersi

Ud

Nóg

Rąk

Ramienia

Głowy

Ciężar 1

Rana zwykła

Ciężar 2

Krwawiąca rana

Ciężar 3

Zainfekowana rana

Ciężar 4

Rana szarpana

Ciężar 5

Złamanie

Ciężar 6

Otwarte pęknięcie

Ciężar 7

Zgruchotane

Ciężar 8

Wieloodłamowe złamanie


Jeśli postać otrzymała uraz to nie możne nosić zbroi na tej części ciała, nie możne nosić narzędzi ani Negatorów Unariusa. Rannym jest także zabroniony udział we wszelkich Polach Bitew oraz Wielkich Bitwach.

Obrażenia magiczne

Wymagania :tbl-shp level-icon11+, uzdrowiciel stopnia 9-16, wykonana misja na umiejętność uzdrawiania magicznych kontuzji.

 Ciężar  

9

10

11

12

13

14

15

16

 

Zwój leczenia ran

Czas leczenia

18 godz

18 godz

18 godz

18 godz

20 godz

20 godz

20 godz

20 godz

Poziom doświadczenia zdobywanego w leczeniu magicznych obrażeń pokazano w poniższej tabeli. Używając zwoju leczenia obrażeń poziomu dziewiątego otrzymuje się 1 pkt. doświadczenia, poziomu dziesiątego 2 pkt. doświadczenia, poziomu jedenastego – 3 pkt, itd.
Aby móc leczyć obrażenia magiczne należy wykonać specjalny quest odico magmarMnicha Pimena/ico humanKleryka Samuela, który będzie dostępny odblokowany w momencie uzyskania 9 poziomu mistrzostwa uzdrawiania natbl-shp level-icon11+. Polega on na walce z potworami i dostarczeniu zlecającemu zadanie 25 zwoi leczenia magicznych ran.

Spis wymaganych pkt. doświadczenia w leczeniu na kolejny poziom mistrzostwa

Doświadczenie

w leczeniu

Poziom

uzdrowiciela

0 9
1000 10
2500 11
4500 12
7000 13
10000 14
13500 15
17500 16

Uwaga: Tabela pokazuje mistrzostwo w leczeniu urazów magicznych.

Spis wszystkich możliwych urazów stopnia 9-16

  Piersi Ud Nóg Rąk Ramienia Głowy

Ciężar 9

Zaklęta rana

Ciężar 10

Zaklęta krwawiąca rana

Ciężar 11

Zaklęta zainfekowana rana

Ciężar 12

Zaklęta rana szarpana

Ciężar 13

Zaklęte złamanie

Ciężar 14

Zaklęte otwarte złamanie

Ciężar 15

Zaklęte zgruchotane

Ciężar 16

Zaklęte wieloodłamowe pęknięcie


Jeśli postać otrzymała uraz to nie możne nosić zbroi na tej części ciała, nie możne nosić narzędzi ani Negatorów Unariusa. Rannym jest także zabroniony udział we wszelkich Polach Bitew oraz Wielkich Bitwach.

Inne sposoby leczenia urazów

Jeśli masz kłopot w znalezieniu uzdrowiciela lub trzeba odzyskać sprawność jak najszybciej, można skorzystać ze specjalnych eliksirów leczenia ran, które można kupić w sklepach na głównym placu miejskim, zamku Fightwar/Grandfort, Twierdzach Wietrzna Róża i Haldebór, z różdżki, z drogocennych skrzyń oraz z dropu po zabiciu potwora.

Eliksiry leczenia ran niemagicznych

Ciężar

1

2

3

4

5

6

7

8

Eliksir leczenia ran

Czas leczenia

2 godz

4 godz

6 godz

8 godz

10 godz

12 godz

14 godz

16 godz


Eliksiry leczenia ran magicznych

Ciężar

9

10

11

12

13

14

15

16

Eliksir leczenia ran

Czas leczenia

18 godz

18 godz

18 godz

18 godz

20 godz

20 godz

20 godz

20 godz


Istnieją też zaklęte zwoje, które można zakupić na jarmarkach i wkuć w zbroję. Ich czarów można użyć nie więcej niż 50 razy:

Ciężar

4

8

12

16

Zwój czaru

uleczenia

Czas leczenia 8 godz 16 godz 18 godz 20 godz


Posiadając Medal Kultu Bractwa Czystości można kupić Relikwię św. Liriana, która po użyciu pozwoli Ci na przyspieszenie wyzdrowienia o 5dni 21godz 6 min 40s, ale nie więcej niż 3 razy w tygodniu.

Czaszka św. Lirana

Istnieje również możliwość ulepszenia Czaszki Lirana do Zaczarowanej Czaszki Lirana wykonując misję «Healing the filth-inflicted wounds», którą mogą odebrać u ico humanKleryka Samuela/ico magmarMnicha Pimena gracze posiadający Czaszkę Lirana oraz 14. poziom postaci.


Przyspiesza proces gojenia urazów o 10 dni, ale nie więcej niż 3 razy w tygodniu, przy jednoczesnym wzmocnieniu ciała przez dłuższy czas, tak że nie otrzymamy kolejnych ran. Siła efektu zależy od umiejętności uzdrowiciela właściciela.

Uwaga:
Zawód Uzdrowiciela bezpośrednio wpływa na nieprzenikalność, tj. efekt który można uzyskać z czaszki.

Mistrzostwo uzdrowiciela Efekt
0-2
3-5
6-8
9 i wyższe


W grze można zdobyć także runy zmniejszające stopień otrzymanych obrażeń. Można je kupić tylko w arsenale, posiadając odpowiednią rangę męstwa.

 
Antytraumatyzm - 5 - 10 - 15 - 20 - 25 - 30
 
Antytraumatyzm - 35 - 40 - 45 - 50 - 55 - 60